Totaal aantal pageviews

dinsdag 2 december 2014

Lara van Coup Coup voor Blogtour van Babarum


Jelle van  Babarum

kwam een tijdje geleden met het leuke idee op de proppen: waarom geen blogtour maken van blogmadammen.   Ze deed een oproep en ik schreef me niet verder nadenkend in... want ik, waarom zou ik gekozen worden...???

Een paar weken later kreeg ik een mailtje... ik werd uitgekozen als 1 van de 4 blogmadammen om 2 weken mogen deel te nemen aan haar blogtour en ook nog eens 2 weken een eigen pagina met mij favoriete stofjes te hebben op haar webshop.... de stress kwam op... euhm ik....  wat gaan we maken....

Daar ik regelmatig tassen maak en af en toe eens iets voor de kleine meid kwam zij met de vraag 2 kledingstukken te maken voor mijn 5 jarige meisje.

Zo afgesproken, bestelde ik mooie stofjes (door dochterlief zelf uitgekozen) voor leuke patronen die ik nog liggen had en altijd scoorden bij dochterlief.

Anne-Fleur koos voor de mini vlinders


Tot dat ik dit stofje zag verschijnen...Paarden oker met goud


Ik veranderde helemaal van gedacht, bestelde dit stofje nog extra (zonder dochter op de hoogte te brengen), en zocht in mijn kast naar een leuk patroon waar de paardjes goed in zouden uitkomen.

Anne-Fleur is nl. zot van paarden... een tijdje geleden ging ze pony rijden en was er helemaal weg van.  Moest ze mogen, ze stond elke dag in de manege, maar de minimum leeftijd is 7 jaar om te mogen paardrijden, dus ze zal nog even geduld moeten uitoefenen..


Nu het patroon:


Ik gebruikte het al eerder, vind het mooi vallen, en niet zo moeilijk in elkaar te steken.

Ik maakte al eerder de 6 jaar voor dochterlief (want klein kan je haar niet meer noemen), en trok haar vorige rokjes nog eens aan.  Wat bleek: veel te kort.... (ik wil echt niet dat ze met haar poep bloot staat op de speelplaats als ze haar bukt.... ook al is ze nog een kleuter), dus ik verlengde het patroon ettelijke cm's, zo kan ze er een hele winter en zelfs lente geniet van hebben.  Aan de breedte moest ik niets te veranderen, dit zat nog steeds perfect.  Wel gebruik ik bovenaan gewoon een elastiekje.

En het resultaat: ik tevreden en dochterlief in de wolken met haar paarden rokje :)



Even bewonderen

De breedte uittesten 

knieënfoto (perfecte lengte, niet?)

Een wandelingetje maken met haar lieve vriend Dasko

Eentje om in te kaderen

2 voeten, 2 poten ....


Merk: Cotton and Steel by Babarum
Samenstelling van de stof: canvas, 100 % katoen



Zoals ik hier boven al vermelde kreeg ik ook een pagina met mijn favorieten op haar webshop.  Ga alvast eens kijken tussen mijn favorieten, en laat je volledig gaan zou ik zeggen ;)



Wist je trouwens dat je op de website van Babarum zelfs de wastips per stofje kan terugvinden?  Of nog beter: dat je kan kiezen voor prewash.  Ze gebruikt zelfs anti-allergisch wasmiddel.  Zo kan je onmiddellijk thuis aan de slag gaan.  Ga gerust eens kijken op haar site: http://www.babarum.be/nl/content/6-prewash

Ook kan je bij haar bijpassend Gutermann garen bestellen.  Ze heeft nl. 185 kleuren garen in haar bezit en kiest voor jou het ideale kleurtje uit dat past bij de achtergrondkleur of het motiefje van de door jou gekozen stof.  http://www.babarum.be/nl/content/10-bijpassend-garen


Benieuwd naar nog een creatie met Babarum stoffen: kom dan zeker op het einde van deze week nog eens terug ;)







Geen opmerkingen:

Een reactie posten