Totaal aantal pageviews

dinsdag 23 februari 2016

De maandelijkse Swoon Patronen zitten erop...


Ergens vorig jaar (ik denk februari '15) nam ik een abonnement op de Vintage Collection van Swoon Patterns.  De mensen die mij al een tijdje volgen weten ondertussen al dat ik grote fan ben van Alicia Miller haar patronen.

De patronen zijn goed uitgelegd en wijzen vaak zichzelf uit, af en toe zijn er fototutorials terug te vinden bij de testers of haarzelf.

Er bestaat zelfs een Amerikaanse en Belgisch Facebook group waar je je gemaakte tassen kunt posten.


Vorige week kwam het laatste patroon uit van de Collectie en Alicia stopt er voorlopig even mee, maar ik, ik heb ondertussen nog genoeg patronen liggen van haar om te maken.


De collectie omvatte:

• Donna Vintage Handtas 

Ik maakte deze al 2 x




• Julie Ring-Top Handtas 

Hiervan maakte ik: 



• Camille Camera Bag 

• Sandra zadeltas 


• Sheena Hobo Bag 

• Nora arts tas 

• Pearl Wallet Clutch 

• Olive Vanity Bag 

Voor dochterlief maakte ik deze erin:




• Lucy Convertible Rugzak 


• Marianne Clutch & polsbandje 

• Harriet uitbreidbaar Tote 

• Maisie Bowler Handtas



Degene die ik nog absoluut wil maken zijn de Maisie, de Harriet, de Pearl, och kom... allemaal dus....

Het zijn spijtig genoeg geen tassen die op 5 minuten in elkaar steken, het knippen en verstevigen vergt meestal meer tijd dan het naaien ervan....  (en laat ik nu juist dat 1e deel nu niet zo graag doen waardoor ze vaak blijven liggen).


De individuele patronen zijn voorlopig nog ter verkrijgen: hier  alsook de vintage collectie.



Voor een tassenfan als ik een absolute aanrader.





4 opmerkingen:

  1. Wauw allen supermooi! De sandra en de camille staan hier zeker nog op mijn lijstje.
    Je hebt zelf al hele mooie exemplaren in elkaar geknutseld!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie varianten heb jij gemaakt. Ik maakte ook al eens wat Swoon tassen maar ben ermee gestopt. Nu krijg ik weer frisse zin om dit op te pakken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar ben je wel een tijdje mee zoet, zoveel leuke patronen. Maar jij maakte echt al heel wat mooie exemplaren!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aha, hier ontdek ik zowaar nog een Swoon-verslaafde. Hoe fijn! Benieuwd wat je van de andere patronen zal maken.

    BeantwoordenVerwijderen