Totaal aantal pageviews

dinsdag 23 mei 2017

De Imme Jurk

Naaien... het komt er de laatste tijd echt niet meer van, dochterlief en haar hobby,






mijn man die 3 maand niet mag autorijden door inplanting van een ICD... full time werken, verjaardagsfeestjes die juist gepasseerd zijn en een communiefeest in het vooruitzicht, ik weet mijn dagen wel te vullen.

Zo erg zelfs dat mijn naaihoekje in de living leeg staat.... jullie kennen het wel.


Gelukkig is er nog mijn wekelijkse woensdagavond date op het CVO waar ik toch even tijd vind voor mezelf om nog iets onder mijn naaimachine uit te laten komen.


Ik ging deze keer voor de Imme Jurk van from niki with love.  Een leuk PDF patroontje voor een luttele 5 Euro.   Zeker de moeite en niet moeilijk om te maken.

Het patroon telt 2 versies: een aansluitend jurkje en een normale versie.  Je kunt nog kiezen uit een raglan mouw of een ingezette mouw, en zelfs korte of lange mouw.... keuze genoeg.

Ik ging zelf voor een aansluitend jurkje met raglan korte mouw en voegde nog een leuk omslagje aan de mouwen toe.



Voor moeders met smalle dochters is dit aansluitend jurkje zeker een aanrader.

Ik maakte een 134 voor mijn 1m28 meisje en voegde onderaan geen naadwaarde toe, de mouwen knipte ik op maat 128.





Stof voor nr 2 ligt al klaar... nu nog tijd vinden....







Geen opmerkingen:

Een reactie posten